Prawa pacjenta
Regulamin obowiązuje od 2024.01.01
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zagadnienia związane z funkcjonowaniem podmiotu wykonującego działalność leczniczą pod firmą PT TECHNOLOGY Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-105) przy ul. Twardej 18, NIP: 5252939676, REGON: 524214110. Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy W Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001013875. Kapitał zakładowy w wysokości: 10 000 zł (dalej: Podmiot Leczniczy lub Spółka)
- Spółka jest wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000260014.
- Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą;
- niniejszego Regulaminu.
- Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronach Spółki w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Spółka udostępnia także w każdym serwisie regulamin świadczenia usług telemedycznych (serwisu).
- Spółka jest Podmiotem Leczniczym zgodnie z treścią art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej.
§ 2 CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
- Celem Spółki jest podejmowanie działań na rzecz zachowania i poprawy stanu zdrowia, w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych przez uprawnione do tego osoby oraz promocję zdrowia, a także prowadzenie działalności profilaktycznej oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Spółka prowadzi szeroko rozumianą działalność leczniczą za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych kanałów łączności. Spółka prowadzi również działalność leczniczą w trybie stacjonarnym. Placówka stacjonarna przeznaczona jest dla pacjentów, którym w toku konsultacji zdalnej została zalecona wizyta stacjonarna.
- Zadaniami Spółki są:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- kierowanie na inne konsultacje specjalistyczne, leczenie szpitalne, uzdrowiskowe i rehabilitację;
- zlecanie badań diagnostycznych
- orzekanie o stanie zdrowia, o czasowej niezdolności do pracy,
- diagnostyka i poradnictwo;
- edukacja pacjentów
- promowanie zdrowia.
§ 3 STRUKTURA ORGANIZACYJNA
- Spółka posiada zakład leczniczy pod nazwą PT Technology.
- Spółka działa w ramach jednolitej struktury i nie posiada wyodrębnionych komórek organizacyjnych.
§ 4 RODZAJ DZIAŁALNOŚĆI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Przedmiotem działalności jest organizowanie świadczenia odpłatnych usług w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, rozumianych jako świadczenia podstawowej opieki zdrowotnej.
- Świadczenia, o których mowa w ust. 1 powyżej, są udzielane w szczególności za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych kanałów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2 Ustawy (dalej: konsultacje zdalne), a także w formie stacjonarnej (dalej: konsultacje stacjonarne).
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez lekarzy, którzy wykonują zawód medyczny lub też przez inny Podmiot Leczniczy, na podstawie umowy zawartej ze Spółką,
§5 MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest:
- w przypadku konsultacji zdalnej – miejsce przebywania osoby wykonującej zawód medyczny udzielającej świadczenia,
- w przypadku konsultacji stacjonarnej – pomieszczenie zakładu leczniczego PT TECHNOLOGY znajdujące się pod następującymi adresami:
- ul. Kłopot 2/U3, 01-066 Warszawa;
- ul. Przędzalniana 80 lok. U2, 93-114 Łódź.
Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie na podstawie umów zawieranych z pacjentami na odległość przy wykorzystaniu portalu udostępnianego przez Podmiot Leczniczy zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie udzielania świadczeń i dokonaniu zapłaty za wybrany rodzaj usługi.
Regulamin udzielania świadczeń udostępniany jest na stronie podmiotu leczniczego i każdy pacjent ma obowiązek zapoznać się z nim i zaakceptować jego treść przed rozpoczęciem udzielania świadczeń.
Pacjent zostaje poinformowany o cenie i szczegółowym zakresie wybranego świadczenia zdrowotnego przed podjęciem decyzji o skorzystaniu ze świadczenia.
O ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie stanowią inaczej, orzeczenie przez lekarza o stanie zdrowia pacjenta, w tym zaordynowanie produktu leczniczego dostępnego z przepisu lekarza (na receptę) i wystawienie e-recepty w tym zakresie, może nastąpić wyłącznie po uprzednim zbadaniu pacjenta. W przypadku wątpliwości, postanowienia niniejszego ustępu mają pierwszeństwo przed innymi postanowieniami niniejszego Regulaminu.
Konsultacje są przeprowadzane na podstawie informacji udzielonych w ramach formularza online, które mogą skutkować wystawieniem e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia lekarskiego.
Po zarejestrowaniu na portalu udostępnianym przez Podmiot Leczniczy, pacjent uzupełnia i następnie wysyła formularz, a lekarz analizuje przesłany formularz i na podstawie zebranych informacji decyduje o dalszych krokach.
W ramach świadczeń medycznych Pacjent może otrzymać:
- kompleksową zdalną konsultację, w tym poradę medyczną,
- informację na temat przyjmowanych leków,
- zdalną konsultację lekarską z możliwością wystawienia e-skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne – pod warunkiem wskazań medycznych oraz braku przeciwwskazań,
- zdalną konsultację lekarską z możliwością wystawienia e-recepty – pod warunkiem wskazań medycznych oraz braku przeciwwskazań,
- zdalną konsultację lekarską z możliwością wystawienia zaświadczenia lekarskiego (L4) – pod warunkiem wskazań medycznych oraz braku przeciwwskazań,
- konsultację stacjonarną po zaleceniu lekarza, pod warunkiem wskazań medycznych oraz braku przeciwwskazań.
Świadczenie medyczne nie polega na sprzedaży e-recepty, lecz na przeprowadzeniu konsultacji (zdalnej lub stacjonarnej) z możliwością wystawienia e-recepty, e-skierowania lub zaświadczenia.
Status ubezpieczenia Pacjenta nie jest weryfikowany; e-recepty i e-skierowania nie są refundowane.
Lekarz decyduje o ilości przepisanych leków/opakowań na podstawie wywiadu medycznego.
Pacjent wypełnia kartę informacyjną o stanie zdrowia, a lekarz podejmuje decyzję o udzieleniu lub odmowie świadczenia. Pacjent oświadcza, że podane dane są prawidłowe.
Lekarz może kontaktować się z pacjentem w celu uzupełnienia wywiadu lub pozyskania dodatkowych informacji, w tym o dokumentacji medycznej. Brak uzupełnienia może skutkować odmową wystawienia e-recepty bez zwrotu środków.
Usługa telemedyczna jest dostępna 7 dni w tygodniu. Zlecenie podejmowane jest zazwyczaj w ciągu 15 minut, możliwe opóźnienie do 12 godzin. Brak dostępności lekarzy skutkuje powiadomieniem SMS lub e-mail. Realizacja max do 72 godzin.
Kod e-recepty jest wysyłany SMS lub e-mailem na wskazany numer telefonu lub adres e-mail.
Konsultacje stacjonarne odbywają się wyłącznie po zaleceniu lekarza i po uprzednim skorzystaniu z konsultacji zdalnej.
Pacjent nie może uzyskać e-recepty na następujące środki:
- leki o działaniu nasennym, odurzającym, narkotycznym;
- benzodiazepiny i inne leki psychoaktywne;
- marihuana;
- testosteron;
- marihuana dożylna;
- wyroby medyczne.
Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty lub skierowania jeśli brak wskazań lub występują przeciwwskazania. W takim przypadku usługa konsultacji jest uznawana za zrealizowaną bez zwrotu środków.
W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta, lekarz skontaktuje się niezwłocznie i poinformuje o konieczności wizyty w odpowiednim podmiocie leczniczym lub podejmie inne działania medyczne.
Brak zgody lub niestawiennictwo pacjenta na konsultację stacjonarną skutkuje odmową udzielenia świadczenia.
Odmowa może być też oparta na przepisach prawa dotyczących środków odurzających, substancji psychotropowych i prekursorów.
Recepta na środki odurzające, substancje psychotropowe lub prekursory wymaga:
- weryfikacji w systemie informacji w ochronie zdrowia lub zebrania wywiadu potwierdzającego konieczność farmakoterapii;
- osobistego zbadania pacjenta – jeśli dotyczy leków zawierających te środki.
Recepta na te środki może być wystawiona jeśli od ostatniego badania pacjenta nie minęły 3 miesiące.
Podmiot Leczniczy zastrzega, że nie wystawia recept na leki benzodiazepinowe i może odmówić wykonania takich usług.
O odmowie informuje się pacjenta mailowo lub telefonicznie.
§7 ORGANIZACJA I ZADANIA JEDNOSTEK ZAKŁADU LECZNICZEGO
Podmiot Leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
W przebiegu procesu udzielania świadczeń uwzględnia się:
- prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
- zasady wynikające z procedur i standardów wdrożonych przez Podmiot Leczniczy;
- zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
Podmiot Leczniczy i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informacje związane z pacjentem uzyskane w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 8 WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
Spółka może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnej umowy o współpracy, w celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości udzielania świadczeń zdrowotnych.
Spółka udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń.
Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 9 UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
Podczas udzielania świadczeń zdrowotnych spółka PT TECHNOLOGY Sp. z o.o zbiera oraz prowadzi dokumentację medyczną Pacjentów. Dokumenty przechowywane są zgodnie z przepisami o ochronie i poufności danych.
Sporządzona dokumentacja może zostać udostępniona przez spółkę PT TECHNOLOGY Sp. z o.o na wniosek:
- Pacjenta,
- przedstawiciela ustawowego,
- osoby upoważnionej,
- innemu podmiotowi wykazującemu interes prawny oraz któremu udzielone zostało stosowne uprawnienie, na mocy odrębnych ustaw.
Wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji jest następująca:
Usługa | PO RAZ PIERWSZY | W ŻĄDANYM ZAKRESIE | PO RAZ KOLEJNY W ŻĄDANYM ZAKRESIE |
---|---|---|---|
Kserokopia lub wydruk (1 strona) | 0,00 zł | 0,30 zł | - |
Wyciąg lub odpis (1 strona) | 0,00 zł | 10,00 zł | - |
Środki komunikacji elektronicznej | 0,00 zł | 0,00 zł | - |
Informatyczny nośnik danych | 0,00 zł | 2,00 zł | - |
W celu udostępnienia dokumentacji medycznej prosimy o kontakt na nasz adres e-mail kontakt@znanarecepta.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres siedziby.
§ 10 WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
- Cennik opłat brutto za udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy znajduje się na stronach internetowych Podmiotu Leczniczego.
- Wniesienie opłaty następuje po uzupełnieniu wszystkich obowiązkowych pól Formularza i zaakceptowaniu zapisów umowy. Jest to warunkiem wykonania świadczenia zdrowotnego.
- Jeśli lekarz wykona konsultację i odmówi wykonania świadczenia medycznego z powodu wnioskowania o leki niedozwolone zgodnie z regulaminem – usługę konsultacji uznaje się za zrealizowaną, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot środków za zamówienie.
- Jeżeli decyzja odmowna wynika z przeciwwskazań wynikających z wypełnionego formularza lub nie ma jakichkolwiek wskazań do wypisania e-recepty na dany lek, usługę konsultacji także uznaje się za zrealizowaną, a zwrot środków nie przysługuje Pacjentowi.
- Jeżeli usługa nie zostanie zrealizowana z innych powodów (np. awaria systemu), istnieje możliwość złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy.
- Reklamacja lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinny zostać zgłoszone na adres e-mail: kontakt@znanarecepta.pl wraz ze wskazaniem:
- Imienia i nazwiska pacjenta,
- Krótkiego opisu dotyczącego złożonej reklamacji lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Podmiot leczniczy uprawniony jest do wezwania pacjenta do przedłożenia dodatkowych dokumentów lub informacji, celem ustalenia lub wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z reklamacją lub odstąpieniem od umowy.
- Termin na rozpatrzenie reklamacji lub odstąpienia od umowy wynosi 14 dni od dnia wpłynięcia zgłoszenia lub od dnia uzupełnienia dokumentów lub informacji, o których mowa w ust. 7 powyżej.
- W przypadku nieuzupełnienia dokumentów lub informacji, o których mowa w ust. 7 powyżej, Podmiot leczniczy odmawia uwzględnienia reklamacji lub odstąpienia od umowy.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji, Podmiot leczniczy zobowiązany jest zwrócić środki na rachunek pacjenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
§ 11 SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI
- W zakładzie leczniczym funkcjonują następujące stanowiska:
- Kierownik – rolę kierownika pełni zarząd Spółki;
- Lekarz.
- Podstawowe obowiązki:
- Kierownik - Organizowanie i kierowanie pracą podległych mu pracowników, Zatwierdzenie planów inwestycyjnych, Tworzenie aktów normatywnych (zarządzenia wewnętrzne), Wydawanie upoważnień i pełnomocnictw ogólnych oraz do załatwienia określonych spraw, Reprezentowanie Spółki przed organami kontroli zewnętrznej w trakcie ich przeprowadzania i w postępowaniu kontrolnym, Zawieranie umów na usługi medyczne, Podpisywanie umów cywilnoprawnych, Zatrudnianie i zwalnianie pracowników podmiotu leczniczego, Wystąpienia publiczne i współpraca z mediami.
- Lekarz - udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w Regulaminie, Edukacja pacjentów, Kontakt z pacjentem przy wykorzystaniu Serwisu. Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Postanowienia Regulaminu obowiązują wszystkich pracowników Podmiotu Leczniczego.
- Postanowienia Regulaminu obowiązują także podmioty współpracujące z Podmiotem Leczniczym.